Niso vsi pokvarjeni tiskalniki in LCD monitorji za na odpad

V razvitih državah pa tudi v Sloveniji se vse bolj uveljavlja potrošniška miselnost: “Če se kaj pokvari, vrzi proč in kupi novo. Saj se nič ne splača popravljat.”

Čeprav je to blizu resnice pri zelo poceni izdelkih, pa temu ni vedno tako. Dva taka mejna primera sta tiskalniki in LCD monitorji.

Tiskalniki, še posebno črnilni, so res včasih cenejši kot kakšen njihov del, če ga hočemo kupiti posebej. Multifunkcijski tiskalniki se namreč dobijo že za manj kot 70 EUR. Pa vendar se pogosto pojavljajo napake, ki se jih da odpraviti z manjšimi stroški. Seveda se moramo tudi serviserji prilagajati tem nizkim cenam tiskalnikov, zato včasih zaračunamo manj časa, kot se v resnici zamudimo s popravilom. Običajna cena za popravilo črnilnega tiskalnika je pol ure dela, to je 22,50 EUR in mogoče kakšen material.

Pri popravilu ali menjavi tiskalnika je treba pomisliti tudi na to, če imamo na zalogi kakšna črnila. Ta so običajno dražja od samega tiskalnika. Če smo si ustvarili večjo zalogo črnil, bomo najbrž pripravljeni žrtvovati več denarja za popravilo, saj bo novi tiskalnik zagotovo uporabljal drugačna črnila.

Podobna je situacija pri LCD monitorjih. Cene monitorjev so nekaj časa stalno padale, dokler se niso ustalile pri nekje 100 EUR in še nekaj za cenene izdelke. Izdelke malo bolj priznanih proizvajalcev, recimo Samsung, pa tudi najcenejši ponudniki prodajajo za 140 EUR in več.

Na LCD monitorjih se večinoma pojavlja nekaj standardnih okvar, ki jih je mogoče popraviti za cca. 60 do 80 EUR. Glede na to, da je to manj kot polovico cene novega monitorja, je razmislek o popravilu prav tako na mestu. Še posebej je smotrno popravljat 19″ monitorje s klasičnim razmerjem stranic 4:3, ki jih je sedaj v prodaji že kar težko dobiti. Večina proizvajalcev jih je čisto opustila. Za samo pisarniško delo pa so ti monitorji veliko bolj primerni kot različni široki “Wide” modeli.

Glede na nizke cene tiskalnikov in LCD monitorjev stranki za te izdelke tudi ne zaračunamo stroškov pregleda. Tako stranka ne tvega nič drugega kot to, da prinese tiskalnik ali monitor na pregled v servis. Po oceni stroškov pa se laže odloči za popravilo.

Ne smemo pa pozabiti na to, da je življenjska doba novih aparatov običajno krajša, kot je bila življenjska doba pred petimi leti narejenih izdelkov. Za to pogosto poskrbijo tudi sami proizvajalci z vgradnjo cenenih in manj kvalitetnih materialov ali celo z vnaprej programiranimi okvarami. Mi pa bomo nov izdelek mogoče morali kupiti že po dveh letih.